Här hittar du frågor och svar om kundundersökningen.
Vilka är AktivBo?
Vi samarbetar med undersökningsföretaget AktivBo som skickar ut kundundersökningen till dig som är hyresgäst hos oss.
På vilket sätt
kan jag svara på kundundersökningen?
Om vi har elektroniska kontaktuppgifter till dig som mobilnummer och/eller
e-post så skickas det information och en klickbar länk till kundundersökningen. Du kan även logga in på www.svar.aktivbo.se tillsammans med ditt enkätnummer.
Har vi inte elektroniska
kontaktuppgifter till dig kommer du få en tryckt enkät hem i brevlådan istället. Med den följer ett portofritt svarskuvert.
Jag kan inte logga in med min kod - kan ni hjälpa mig?
Ring supporten hos AktivBo som hjälper dig. Telefon 08-23 39 85.
Jag har fått
sms/mejl men vill hellre fylla i
pappersenkäten.
Du behöver inte agera på något sätt. Du kommer automatiskt få kundundersökning
skickad till dig postalt. Dock under förutsättning att
du ännu inte svarat på kundundersökningen på något annat sätt.
Jag råkade
slänga smset/mejlet med länken till kundundersökningen. Kan ni skicka en ny?
Ett flertal automatiska påminnelser tillsammans med länken kommer att gå ut till dig med
uppmaning att svara. .
Är jag verkligen anonym när jag svarar
på kundundersökningen?
Ja, du är anonym när du
deltar i vår kundundersökning. Numret på enkäten används för att sortera svaren på rätt fastighet och område samt för utskick av påminnelser. Där kan du inte förvänta dig återkoppling på det du skriver som fritext i kundundersökningen.
Hur återkopplas resultatet?
Återkoppling av resultatet sker främst här på vår webbplats men
även i Förbobladet och kan kompletteras med postala utskick.
Jag har anmält i kundundersökningen att något inte fungerar men ingen har hört av sig - varför gör ni inte det?
Det som skrivs in i kundundersökningen bearbetas först flera månader senare och eftersom kundundersökningen är anonym kan vi inte utläsa vem det är som skrivit.
Din serviceanmälan gör du via Mina sidor eller genom att kontakta vår
kundtjänst på 031-746 50 00.
Skickas
kundundersökningen ut till alla hyresgäster?
Ja, de allra flesta av våra hyresgäster får kundundersökningen
men det finns några få undantag. Vi inte tar med:
hyresgäster där hyresavin går till annan adress till
exempel kommunen, god man eller på grund av andrahandsuthyrning.
hyresgäster som flyttar in eller ut under perioden då vi
mäter.
Jag har
tidigare anmält att jag inte vill delta i den här typen av undersökningar?
Varför får jag den ändå?
Vi har i möjligaste mån försökt att respektera den önskan. Det har inte lyckats
i varje fall och det beklagar vi. Har du frågor om undersökningen är du
välkommen att kontakta Fredrik Kristenson som håller i mätningen för Förbo på
telefon 031-746 50 88 eller mejl fredrik.kristenson@foerbo.se.