Förbo sparar viss data för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda Förbo:s tjänster godkänner du detta.Om cookies och personuppgifter

Jag förstår
Gå direkt till innehåll

E-faktura

E-faktura (elektronisk faktura) är ett smidigt och smart sätt att betala hyran. Här hittar du svar på vanliga frågor om e-fakturor.

Vad är e-faktura?

En e-faktura skickas till dig via din internetbank. Fakturan kan du titta på i internetbanken och den kommer att se ut precis som en pappersfaktura.

Hur anmäler/avanmäler jag mig från e-faktura?

Via din internetbank letar du upp anmälan för e-faktura. Där följer du instruktionerna för anmälan/avanmälan.

Hur vet jag att jag fått en e-faktura till min internetbank?

Du måste regelbundet kontrollera hos din internetbank om du har några e-fakturor som har kommit in för betalning.

När får jag e-fakturan?

E-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått pappersfakturan.

Vilken information får jag på e-fakturan?

E-fakturan innehåller samma uppgifter som en pappersfaktura.

När betalas en e-faktura? 

När du har godkänt din e-faktura hos din internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen.

Vad händer om jag missar att betala? 

Om du missar att betala din e-faktura får du ett inkassokrav från Intrum. Samma rutin som gäller för pappersavier.

Får jag pappersfaktura?

Nej. Har du anmält e-faktura får du inte längre någon pappersfaktura från Förbo.

Kan jag kombinera e-faktura med autogiro?

Ja, det går bra. Anmäl dig via din internetbank.

Vad händer om jag byter bank?

Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för att fortsätta få e-faktura från Förbo.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?

Har du frågor om betalningen kan du kontakta din internetbank. Har du frågor om innehållet i fakturan är du välkommen att kontakta Förbo.

Behöver du ytterligare information om e-faktura, kontakta Förbo via telefon 031-746 50 00 eller via e-post