Gå direkt till innehåll
Dator, surfplatta och telefon

FIBER - byte av kommunikationsoperatör

Under veckorna 36 - 38 kommer arbetet med att byta kommunikationsoperatör från ITUX till GlobalConnect äga rum. Har du en tjänst på bredband, telefoni och/eller TV från någon av leverantörerna i GlobalConnects nät så flyttas den automatiskt över, du behöver inte göra något. Du behåller ditt nuvarande avtal och din hastighet/TV-paket om din leverantör inte informerar dig om något annat.

Då sker bytet på din adress

 

Ort

Adress

Datum

Landvetter

Anna-Lisas Gård 1-47

17 september

Landvetter

Lundtjärnsvägen 2-4

17 september

Mölnlycke

Aspgården 1-53

2 och 3 september

Mölnlycke

Björkgården 1-56

2 och 3 september

Mölnlycke

Bokgården 1-37

4 och 5 september

Mölnlycke

Ekgården 5-38

4 och 5 september

Mölnlycke

Grangården 1-49

4 och 5 september

Mölnlycke

Rönngården 1-52

4 och 5 september

Mölnlycke

Tallgården 1-39

2 och 3 september

Mölnlycke

Råda torg 6

16 september

Mölnlycke

Skolvägen 2

16 september

Lerum

Bentzels väg 2-68

10 och 11 september

Lerum

Bergsslingan 1-109

18 september

Lerum

Hallegårdsgränden 1-7,
Hallegårdstäppan 1-8

12 september

Lerum

Halssmyckevägen 7-11

18 september

Lerum

Höjdenvändan 7-13

18 september

Lerum

Kullgårdsvägen

17 september

Mölndal

Ålegårdsgatan 428-162

16 september

Lindome

Stannfågelvägen 1-47

17 september

Kungälv

Torpe gränd 5-8, Vendergatan 14

9 september

Kungälv

Herr Arnes gata 6

9 september

Ytterby

Skolvägen 2-39

9 september

Ytterby

Runängsgatan 1-5

19 september

 

Avisering om driftstörning

Under dagen när arbetet pågår på din adress kan du uppleva störningar och avbrott i dina tjänster. Om driftstörningen kvarstår, prova att starta om din utrustning. Det gör du enklast genom att:

  • 1. Dra ur strömkabeln ur din tjänstefördelare, router och TV-box.

  • 2. Vänta 10 sekunder

  • 3. Sätt därefter i strömkabeln igen

Om ni fortfarande upplever problem med era tjänster efter att utrustningen startats om, felanmäl berörd tjänst till GlobalConnects migreringskundtjänst på telefon 0771-23 20 23. Observera att arbetet med omläggningen planeras mellan kl. 09.00 och 11.00, avvakta med felanmälan såvida felet inte kvarstår efter det.

Till dig som idag inte har en aktiv bredbandstjänst

Oavsett vilken lösning du har idag på bredband, telefoni och TV så är du välkommen att titta närmare på utbudet i Globalconnects nät. Jämför! - Du kanske kan få en snabbare hastighet till ett billigare pris eller ett utökat TV-utbud. Vi har hastigheter upp till 1 Gbit/s och många olika leverantörer och paket att välja bland.

Du kan beställa dina nya tjänster tidigast efter det att din adress flyttats över till den nya plattformen. På privat.globalconnect.se hittar du olika tjänsteleverantörer som erbjuder bredband, TV och telefoni, du gör dina val utifrån dina behov. Önskar du hjälp med din beställning, kontakta GlobalConsnect kundtjänst 0200-43 00 00.